Pages

Friday, June 19, 2020


සිනමා කර්මාන්තයේ Youtube බලපෑම

සමාජ මාධ්‍ය දැන් නව හෘද සාක්‍ෂියක් බවට පත්වී ඇති අතර එය මුලින් සකස් කිරීමට සූදානම්ව
සිටි දේ පිළිබඳ සංවාදයට විවෘතව වඩා නවෝත්පාදක විවෘත ප්‍රවේශයක් සඳහා කර්මාන්තයට
බලපෑම් කරමින් සිටී.  සිනමා කර්මාන්තයට අතිශයින් වැදගත් ස්ථානයක් ලබාදෙන නිසා සමාජ මාධ්‍ය දැන් නව හෘද සාක්‍ෂියක් බවට පත්වී ඇති අතර එය මුලින් සකස් කිරීමට සූදානම්ව
සිටි දේ පිළිබඳ සංවාදයට විවෘතව වඩා නවෝත්පාදක විවෘත ප්‍රවේශයක් සඳහා කර්මාන්තයට
බලපෑම් කරමින් සිටී.
සිනමා කර්මාන්තයට අතිශයින් වැදගත් ස්ථානයක් ලබාදෙන නිසා Youtube විශේෂයෙන් සඳහන්
කළ යුතුවේ. සිනමා නිර්මාණයේ වටිනා වැදගත් සන්දර්භයක් වන සිනමා ප්‍රවර්ධනය ප්‍රේක්‍ෂකයා
සමග අන්නොන්‍ය සම්බන්ධතාවය අද වන විට සිනමා පූර්ව ප්‍රචාරක පටයෙන් ලබාගත් වීඩියෝ
දර්ශන අළෙවි කරන මේවලමක් ලෙස භාවිත වේ.
හොලිවුඞ් වාර්තාකරුවෙකු විසින් කරන ලද අධ්‍යයනයක් මගින් ඉලක්කකරගත් ප්‍රේක්‍ෂකයන් ගේ
සමාජීය බලපෑම කෙරෙහි අවධානය යොමුකර ඇති අතර, ඉන් අනාවරණය කර ඇත්තේ 40%
ක්ම තවමත් චිත්‍රපටය නරඹන්නේ පූර්ව ප්‍රචාරක පටය කුමක්දැයි තීරණය කිරීමෙන් පසුව බවය.
මෙම කොටස් දෙක ඒකාබද්ධ කිරීම මගින් Youtube චිත්‍රපට කර්මාන්තය වෙත ඉතා අත්‍යාවශ්‍ය
සේවාවක් සපයයි.
2005 පෙබරවාරි මාසයේ දි Paypal සේවකයන් තිදෙනෙකු විසින් සුප්‍රසිද්ධ Youtube පිහිටවන ලදි.
ඉන් වසර 02 කට පසුව Google ආයතනය ඩොලර් බිලියන 1.65 ක ගාස්තුවක් ගෙවා Youtube
අයිතිය ලබාගත් අතර උසනසචසාසහ්ල ඵහි Myspace සහ  Facebook වැනි පරිශීලකයන් උත්පාදනය
කරන අන්තර්ගතය මත පදනම් වූ නව වෙබ්අඩවි වල වැදගත්කම වැඩි දියුණු විය. ටයිම්
සඟරාවේ ප්‍රකාශනයට අනුව 2006 වසරේ දී ඔවුන්ගේ වසරේ පුද්ගලයන් සම්මානය දිනා
ගැනීමෙන් ශදම ප්‍රකාශයට පත්කරන අතර පරිගණක තිර දර්ශකයේ Youtube
 මෝස්තරය කණ්නාඩි සමගින් පරාවර්තන දර්පන තලයක් ඇතුළත් වේ. (Time,2006)
පළමු වසර 5 තුළ දිනකට බිලියන 2 වැඩි ප්‍රේක්‍ෂක අදහස් සංඛ්‍යාවක් Youtube ලද අතර
(Youtube,2010) වර්තමානයේ පැය 100 කට වඩා වැඩි වීඩියෝ Youtube වෙත සෑම විනාඩියකටම
උඩුගත කෙරේ.

රේණුකා බාලසූරිය
SC/PG/MAMM/65


0 comments:

Post a Comment